Mediedesign

Branding

Visuel identity

Den visuelle identitet spiller en vigtig rolle i at skabe genkendelighed og sammenhæng i virksomhedens kommunikation og er afgørende for at opbygge og vedligeholde en stærk brandidentitet.

[Logo] [Farver] [Typografi]  [Billedstil]  [Designelementer]  [Tone of voice]

Indhold

  1. Case – Find den case du vil udarbejde en Brand Identity til
  2. Formål –  Identificer dit Brands formål
  3. Mission – Hvad leverer dit brand og hvad får målgruppen ud af det
  4. Vision – Hvad vil dit Brand forandre
  5. Varemærke og logo – Find et navn og tegn et logo
  6. Farvevalg – Faver og identifikation
  7. Billedsprog
  8. Mockup
  9. Designelementer
  10. Markedsføring
  11. Tone of voice

1. Case

Der er frit valg på alle hylder, men find noget som du har passion for, eller vælg en case som du kan forstille dig se fedt ud designmæssigt.

2. Formål

Hvad er formålet med virksomheden og hvad er dets kerneværdier:

What you give + What the world gets

To give people the power to build community and bring the world closer together.

3. Mission

Hvad er strategien for at opfylde formålet

Meta builds technologies that help people connect, find communities and grow businesses.

4. Vision

Hvad er målet for fremtiden

Seize the future and create the next evolution of social technology

5. Varemærke og logo

6. Farvevalg

Farvevalg fra billede eller term.

 

Farvevalg fra farvepsykologi

7. Typografi

8. Billedsprog