Plakaten viser en mand der bliver udsat for mange nedladende bemærkninger, og ender med at føle sig lille og ligegyldig.
Hvordan kom jeg på ideen? Jeg ville vise på en enkelt måde, at smerten man gennemgår igennem kærestevold ikke altid kan ses med det blotte øje, og at det er okay at sige fra og vise sine følelser. Derfra kom jeg på ideen om de små, simple animationer og deres motiv.
Hvad har jeg lavet? Et hjerte, der er knust med et plaster sat over såret, som skal symbolisere, hvordan man indeni er ødelagt, og at man kan skjule det og prøve at lappe det sammen, men hvad der er gået i stykker, vil aldrig blive intakt som det var før. Og en mand, der græder. Begge illustrationer forgår som en lille animation.
Hvorfor? Jeg har lavet et meget simpelt design, hvor tanken bag var, at det vil kunne bruges som et logo på hjemmesider. Noget man viser på ens sociale medieside, som viser man støtter op omkring stop kæreste vold mod mænd.
Hvordan? Jeg startede med at lave mine simple flat design-figurer i Illustrator. Jeg har derefter overført dem til After Effects, hvor jeg har lavet animationen
Hvorfor kom vi på ideen?
Vi sad sammen og besluttede os for at lave noget sammen. Vi havde flere ideer oppe og vende, men vi stemte alle for at en video ville være sjovest og den bedste måde at vise det på. Ved at vi valgte en video føler vi det viser det mere i aktion og se hvordan det endelig foregår.
Vi har i vores gruppe bestående af Bertil, Rasmus og Alexander filmet og redigeret en kortfilm handlede om psykisk/verbalt vold i et kærlighedsforhold mellem en dreng og en pige
Vi har sammen alle tre instrukterede filmen men opdelt forskellige roller i filmen. Bertil var hovedpersonen man ser i alle klippene. Rasmus har filmet diverse klip og jeg (Alexander) har sendt de hadefulde beskeder.
Vi har valgt at filme denne kortfilm med en besked der skal fortælle unge/ældre med mandligt udsat for fysisk/psykisk vold i forholdet. At de ikke er alene om dette svære emne og at de skal række ud til bryd tavsheden hvis de går med noget svært i tankerne. Det hjælper at få det ud og få snakket med nogle omkring dine bekymringer.
Jeg har lavet en plakat, med en tilhørende video, som er et forslag til en kampagne, hvor der er fokus på, hvor mange mænd der er offer for partnervold. Plakaten skal vække opmærksomhed ved at den opsættes utraditionelt, som vist sidst i videoen. En QR kode på plakaten kunne henvise til videoen.